کتابخانه عمومی معراج خنداب

این وبلاگ صرفا در جهت گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی فعالیت می نماید.

کتابخانه عمومی معراج خنداب

این وبلاگ صرفا در جهت گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی فعالیت می نماید.

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

به مناسبت عید سعید غدیر خم؛کتابت جملات قصار نهج البلاغه در کتابخانه معراج خنداببه مناسبت عید غدیر خم، ویژه برنامه کتابت جملات قصار نهج البلاغه در کتابخانه معراج خنداب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، به مناسبت عید سعید غدیر خم و با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویس، ویژه برنامه کتابت جملات قصار نهج البلاغه در کتابخانه عمومی معراج شهر خنداب برگزار شد.
میلاد احمدی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خنداب هدف ازبرگزاری این همایش را استفاده از دریای بیکران علم و دانش و حکمتهای نهج البلاغه عنوان نمود و گفت: با استفاده از هنر خوشنویسی و تلفیق آن با زیبایی‌های جملات حضرت علی(ع) می توان این نماد عدل وعدالت و الگوی زمامداری و حکومت را بیش از پیش به مخاطبان معرفی کرد و افراد را به مطالعه کتاب انسان ساز «نهج البلاغه» تشویق نمود.
احمدی گفت: در پایان این برنامه که با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خنداب، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خنداب و عباسیان از اساتید خوشنویسی برگزار شد، به نفرات اول تا سوم جوایزی به مبلغ 70 هزار تومان، نفرات چهارم تا ششم 50هزار تومان و نفرات هفتم و هشتم 30 هزار تومان همراه با لوح تقدیر به رسم یاد بود اهدا گردید.

 

برگزاری محفل شعرخوانی در کانون ادبی کتابخانه معراج خنداببه همت کانون ادبی نیستان کتابخانه معراج خنداب، محفل شعر خوانی به مناسبت عید غدیر خم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، به مناسبت عید سعید غدیر خم، محفل شعرخوانی با حضور شاعران کانون ادبی نیستان کتابخانه عمومی معراج شهر خنداب و همچنین شاعران شهرستان‌های کمیجان و آشتیان در روستای گردشگری وفس برگزار گردید.
در این محفل شاعران به شعرخوانی سروده‌های خود پرداختند و با اشاره به تجلی مقام شاخص حضرت علی(ع) در ادبیات، پیرامون شخصیت امیرالمومنین(ع) در آیینه شعر به بحث و تبادل نظر نمودند.
میلاد احمدی مسئول کتابخانه معراج گفت: غدیر در شعر فارسی یکی از ارکان اصلی شعر آیینی در ادبیات محسوب می گردد و در طول قرن‌ها شاعران مختلفی به مدح و منقبت مقام والای حضرت علی(ع) پرداخته اند. 


 

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با حضور در شهرستان‌ خنداب، از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، علی اکبر احمدی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی از کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های خنداب بازدید و در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.
احمدی به همراه پورمسیبی کارشناس فرهنگی اداره کل از کتابخانه عمومی توحید روستای اناج بازدید کرد و ضمن گفتگو با مسئول این کتابخانه‌، بر پیگیری جدی حل نیازمندی‌های کتابخانه تاکید کرد و مقرر شد مشکلات مربوط به سیستم گرمایشی این کتابخانه برطرف گردد.
در این بازدید سعیدی فر مسئول کتابخانه توحید به ارائه گزارش از اقدامات انجام شده پرداخت و در ادامه نیز احمدی و تیم همراه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه معراج شهر خنداب، در گفتگوی صمیمی با کتابداران در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.


 



رونمایی از کتاب «آموزش فلسفه برای کودکان» در شهر خندابدر حاشیه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی، از کتاب «آموزش فلسفه برای کودکان» رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی که به صورت مشترک با جلسه هفته فرهنگی شهرستان خنداب برگزار شد، از کتاب «آموزش فلسفه برای کودکان» نوشته دکتر محمد عباسی و دکتر ذبیح پیرانی رونمایی به عمل آمد.
در این آیین که با حضور زمانی قمی استاندار، ائمه جمعه شهرهای خنداب و جاورسیان، احمدی سرپرست کتابخانه های عمومی استان مرکزی و سایر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، محمد عباسی مدرس دانشگاه فرهنگیان گفت: این کتاب روش صحیح اندیشدن تفکر و تامل و راه درست استدلال و تصمیم‌گیری را به کودکان نشان داده است زیرا دوران خردسالی حیاتی‌ترین دورانی است که آینده هر فردی را رقم می‌زند.
عباسی گفت: بی شک رسیدن به قله‌های بلند پیشرفت و دستیابی به اهداف بلند مدت کشور در زمینه های گوناگون، با ترجمه و تقلید از دیگران امکان پذیر نخواهد شد بلکه باید با اعتماد به نفس و خلاقیت و نوآوری در تمامی عرصه‌ها به این امر دست زد و کودکانی با اعتماد به نفس بالا، خلاق نقاد و دارای روحیه خود اصلاح گری را برای فردای کشور پرورش داد.
وی افزود: بهترین سن برای ایجاد این ویژگی ها در انسان، دوران کودکی است و بی گمان کسی که از کودکی نقاد و نقدپذیر بار نیامده باشد، نمی‌تواند این روحیه را هنگام بزرگسالی در خود پدید آورد.
این نویسنده خندابی خاطرنشان کرد: بدین جهت باید با آموزش فلسفه ورزی به کودکان، نسلی را برای فردا پرورش داد که افزون بر موفقیت در زندگی خود، همه ویژگی‌های لازم برای رساندن کشور به قله های پیشرفت و تعالی را دارا باشند.
عباسی گفت: کتاب آموزش فلسفه برای کودکان نکات فلسفی را با زبان ساده و بومی در قالب داستان برای کوکان بیان می‌کند و سعی بر آن دارد که با این روش، به رشد و تعقل کودک در سنین بزرگسالی کمک نماید.
وی افزود: در دنیای کنونی که آحاد مختلف جامعه خصوصا کودکان و نوجوانان درگیر فناوری‌های نو و بمباران اطلاعاتی هستند، بیش از پیش نیاز به تفکر و استدلال احساس می‌شود بنابراین با آموزش فلسفه ورزی به کودکان، می‌توان زمینه خردورزی را در آن‌ها فراهم نمود تا بتوانند در آینده اندیشمندان بزرگی برای جامعه شوند.


 



به مناسبت نیمه شعبان، جلسه شعرخوانی انتظار در کانون ادبی نیستان کتابخانه عمومی معراج شهر خنداب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، به مناسبت نیمه شعبان، جلسه شعرخوانی انتظار با حضور شاعران بومی شهرستان خنداب در کانون ادبی نیستان کتابخانه عمومی معراج برگزار شد.
در این نشست شاعران به شعرخوانی به مناسبت نیمه شعبان و مسئله انتظار پرداختند که تمامی اشعار توسط استاد عباسیان عضو حوزه هنری مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
در پایان نیز میلاد احمدی مسئول کتابخانه عمومی معراج به معرفی کتاب جلوه محبوب پرداخت.