کتابخانه عمومی معراج خنداب

این وبلاگ صرفا در جهت گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی فعالیت می نماید.

کتابخانه عمومی معراج خنداب

این وبلاگ صرفا در جهت گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی فعالیت می نماید.

رونمایی از کتاب «آموزش فلسفه برای کودکان» در شهر خندابدر حاشیه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی، از کتاب «آموزش فلسفه برای کودکان» رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی که به صورت مشترک با جلسه هفته فرهنگی شهرستان خنداب برگزار شد، از کتاب «آموزش فلسفه برای کودکان» نوشته دکتر محمد عباسی و دکتر ذبیح پیرانی رونمایی به عمل آمد.
در این آیین که با حضور زمانی قمی استاندار، ائمه جمعه شهرهای خنداب و جاورسیان، احمدی سرپرست کتابخانه های عمومی استان مرکزی و سایر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، محمد عباسی مدرس دانشگاه فرهنگیان گفت: این کتاب روش صحیح اندیشدن تفکر و تامل و راه درست استدلال و تصمیم‌گیری را به کودکان نشان داده است زیرا دوران خردسالی حیاتی‌ترین دورانی است که آینده هر فردی را رقم می‌زند.
عباسی گفت: بی شک رسیدن به قله‌های بلند پیشرفت و دستیابی به اهداف بلند مدت کشور در زمینه های گوناگون، با ترجمه و تقلید از دیگران امکان پذیر نخواهد شد بلکه باید با اعتماد به نفس و خلاقیت و نوآوری در تمامی عرصه‌ها به این امر دست زد و کودکانی با اعتماد به نفس بالا، خلاق نقاد و دارای روحیه خود اصلاح گری را برای فردای کشور پرورش داد.
وی افزود: بهترین سن برای ایجاد این ویژگی ها در انسان، دوران کودکی است و بی گمان کسی که از کودکی نقاد و نقدپذیر بار نیامده باشد، نمی‌تواند این روحیه را هنگام بزرگسالی در خود پدید آورد.
این نویسنده خندابی خاطرنشان کرد: بدین جهت باید با آموزش فلسفه ورزی به کودکان، نسلی را برای فردا پرورش داد که افزون بر موفقیت در زندگی خود، همه ویژگی‌های لازم برای رساندن کشور به قله های پیشرفت و تعالی را دارا باشند.
عباسی گفت: کتاب آموزش فلسفه برای کودکان نکات فلسفی را با زبان ساده و بومی در قالب داستان برای کوکان بیان می‌کند و سعی بر آن دارد که با این روش، به رشد و تعقل کودک در سنین بزرگسالی کمک نماید.
وی افزود: در دنیای کنونی که آحاد مختلف جامعه خصوصا کودکان و نوجوانان درگیر فناوری‌های نو و بمباران اطلاعاتی هستند، بیش از پیش نیاز به تفکر و استدلال احساس می‌شود بنابراین با آموزش فلسفه ورزی به کودکان، می‌توان زمینه خردورزی را در آن‌ها فراهم نمود تا بتوانند در آینده اندیشمندان بزرگی برای جامعه شوند.


 



  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • يكشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۴ ق.ظ
  • علی زندیه
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.