کتابخانه عمومی معراج خنداب

این وبلاگ صرفا در جهت گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی فعالیت می نماید.

کتابخانه عمومی معراج خنداب

این وبلاگ صرفا در جهت گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی فعالیت می نماید.

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

 

بخشودگی جرایم دیر کرد کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی:

 

اهدای کتاب کمک آموزشی به کتابخانه معراج خنداببه همت موسسه آموزشی مبتکران، تعدادی کتاب کمک آموزشی به کتابخانه عمومی معراج شهر خنداب اهداء شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، به همت کتابداران کتابخانه عمومی معراج خنداب و با تعامل و مساعدت موسسه آموزشی مبتکران تعداد10 عنوان کتاب کمک درسی به ارزش تقریبی 4 میلیون ریال جهت استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان خندابی به این کتابخانه اهدا گردید.
گفتنی است این عناوین کتاب با پیگیری و مکاتبات کتابداران کتابخانه عمومی معراج با موسسه آموزشی مبتکران در مرکز تهران تهیه گردیده است. 

به مناسبت هفته کودک و ماه محرم؛برگزرای همایش «کودکان تشنه‌اند» در کتابخانه معراج خنداببا همکاری شبکه بهداشت و درمان، اداره کتابخانه‌های عمومی و اداره آموزش و پرورش شهرستان خنداب، همایش «کودکان تشنه‌اند» در کتابخانه معراج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، با همکاری شبکه بهداشت و درمان، اداره کتابخانه‌های عمومی و اداره آموزش و پرورش شهرستان خنداب، همایش «کودکان تشنه اند» در کتابخانه عمومی معراج برگزار شد.
در این همایش که با حضور دانش‌آموزان کلاس اول دبستان عمار یاسر و دبستان امام مهدی(عج) محله حصار برگزار گردید، کودکان پس از برنامه پیاده‌روی، در پارک کتابخانه عمومی معراج  تجمع نمودند. 
در ادامه مسابقه نقاشی با موضوع پیشگیری از سوانح و حوادث برگزار  گردید و سپس کارشناس تغذیه شبکه بهداشت نکاتی درباره تغذیه مفید ارائه داد و کارشناس بهداشت، نحوه صحیح مسواک زدن را به کودکان آموزش داد.
پس از آن دانش‌آموزان از بخش کودک کتابخانه بازدید نمودند و درجهت ترویج فرهنگ عاشورایی و شناخت الگوهای کربلا، قصه‌خوانی از کتاب «تشنه لبان» توسط سعید شیرشاهی کتابدار کتابخانه معراج صورت پذیرفت.

 

ه همت کتابداران کتابخانه معراج؛قصه‌گویی داستان‌های عاشورایی در شهر خنداببه همت کتابداران کتابخانه معراج شهر خنداب و با حضور دانش‌آموزان ابتدایی، چند داستان از کتب عاشورایی معرفی و قصه گویی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی، به همت کتابداران کتابخانه عمومی معراج شهر خنداب و با حضور دانش آموزان مدارس ابتدایی عمار یاسر و امام مهدی(عج)، چند داستان از کتب عاشورایی معرفی و قصه گویی شد.
میلاد احمدی مسئول کتابخانه معراج گفت: در این برنامه که با شعار "کودکان تشنه اند" برگزار شد، از مجموعه کتب قصه‌های عاشورایی که شامل 10 داستان بود، قصه گویی شد. در هر داستان کتاب، به زندگی یکی از یاران امام حسین پرداخته است و داستان اتفاقاتی که برای امام حسین (ع) و خانواده و یاران باوفایشان افتاد را بیان می کند.
احمدی افزود: همچنین نمایشگاه کتاب آثار عاشورایی در جهت شناخت الگوها و آشنایی کودکان با شخصیت های عاشورایی دایر گردید و به تمامی کودکان به رسم یادبود کتاب و جوایز نفیسی از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب به دانش‌آموزان اهدا گردید.


 

ز « صوفی و چراغ جادو» تا «جزیره گنج» در کتاب‌خوان خندابششمین نشست کتاب‌خوان کتابخانه عمومی معراج خنداب با حضور دختران نوجوان این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، ششمین نشست کتاب‌خوان کتابخانه عمومی معراج شهرستان خنداب با حضور دختران کودک و نوجوان این شهر برگزار شد و شِش عنوان کتاب به شرح زیر را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشت:

تنور و داستان های دیگر   /    نویسنده: هوشنگ مرادی کرمانی   /    معرفی‌کننده: محدثه شعبانی
تنور مجموعه داستان هایی از هوشنگ مرادی کرمانی است که در 88 صفحه تالیف شده است. این کتاب داستان های برای سنین نوجوان است. هوشگ مرادی کرمانی یکی از پرکارترین و برترین نویسندگان حوزه نوجوان است که کتاب های آن مخاطبان زیادی دارد. این کتاب به نام یکی از داستان های آن به اسم تنور نامگذاری شده است. 

 


قصه ما مثل شد   /    نویسنده:  محمد میرکیانی   /    معرفی‌کننده: مهدیه محمودی
این کتاب از مجموعه داستان و ضرب المثل های فارسی تشکیل شده است. این داستان ها و ضرب المثل ها باعث آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با فرهنگ غنی ایران زمین می گردد. یلی از داستان های زیبای این کتاب آش داغ است. که شرح حال و نحوه به وجود آمدن ضرب المثل آش داغ و دهن سوخته را بیان می کند

دور دنیا در هشتاد روز   /    نویسنده: ژول ورن   /    معرفی‌کننده: فاطمه غفاری
رمان جاودانه دور دنیا در هشتاد روز توسط ژول ورن نوشته شده است. این کتاب یکی از بهترین و معروف ترین کتب ادبیات نو.جوان جهان است. همچنین کارتون جذابی نیز بر اساس داستان این کتاب ساخته شده است. 
موضوع کلی ماجرا پیرامون مسافرت آقای فاگ جریان دارد ولی اتفاقات دیگری هم در شمای کلی داستان رخ میدهد. به عنوان مثال، کارآگاهی که مدعی دزد بودن آقای فاگ هست و به نظرش آقای فاگ از بانک مرکزی انگلستان سرقت کرده برای همین در طول داستان اون رو تعقیب میکند و سعی می کند با استفاده از عواملش این فرد رو دستگیر کند.

لالایی برای دختر مرده   /    نویسنده: حمیدرضا شاه آبادی   /    معرفی‌کننده: زهرا غفاری
این داستان در مجتمع مسکونی ارغوان می گذرد مجتمع مسکونی ازغوان نیمه ساخت است. هفت سال قبل آگهی پیش‌فروش آپارتمان‌های مجتمع ارغوان در روزنامه‌ها چاپ شد، مردم زیادی برای خرید آن‌ها اسم‌نویسی کردند.  مردمی که بیش‌ترشان را خانواده‌هایی تشکیل می‌دادند که توان خرید خانه‌های گران‌قیمت تهران را نداشتند و شرایط پیش‌فروش آپارتمان‌های ارغوان برای‌شان قابل قبول بود؛ خصوصاً به خاطر وام بانکی طولانی‌ مدتی که داشت. کار ساخت آپارتمان‌ها هم خیلی خوب و به‌سرعت پیش می‌‌رفت و آن‌هایی که پول به حساب شرکت سازنده ریخته بودند، از پیشرفت کار رضایت داشتند. اما یک حادثه‌ی پیش‌بینی نشده همه‌ی برنامه‌ها را به هم زد.
آن اتفاق چیزی نبود جز مرگ مهندس ارغوان، صاحب اصلی شرکت و تمام مجتمع ارغوان. یک سالی از شروع ساخت آپارتمان‌ها می‌گذشت که در یک روز گرم تابستانی مهندس محسن ارغوان از داربست طبقه‌ی پنجم بلوک سیزدهم به پایین سقوط کرد و مُرد.


جزیره گنج   /    نویسنده : رابرت لویی استیونس   /    معرفی‌کننده: فاطمه غفاری
رابرت لوی از کودکی تا پایان عمر خویش بیمار و ضعیف بوده است. ماجرای داستان: ماجرای خانواده ما موقعی شروع شد که پدرم هنوز که هنوز مسافرت خانه آدمیرال بور ا اداره می کرد و این همان موقعی بود که دریانوردی پیر برای اولین بار به مسافرت خانه ما آمده او غفط یک صندوقچه با خود داشت که آنقدر بزرگ بود که باگاری حمل می کرد . او کت ملوانی کثیف به تن داشت روی دستانش علامت رخم دیده می شد و روی صورتش زخم شمشیر بود. او از مسافرخانه یک اتاق تحویل گرفت و بعد چند سکه ی طلا روی میز گذاشت و گفت هروقت تمام شد بگوید و در ضمن مرا ناخدا صدا بزنید. این رمان در سال ۱۸۸۳ میلادی به صورت کتاب به چاپ رسید و موضوع آن درباره دزدان دریایی و گنجی مدفون در یک جزیره است. جزیره گنج را غالباً در زمرهادبیات کودک و نوجوان به حساب می‌آورند و منتقدان آن را به خاطر توصیف استادانه نویسنده از شخصیت‌ها و رویدادها و فضای داستان، ستوده‌اند. این کتاب بارها به روی صحنه تئاتر و پرده سینماها رفته و از محبوبیت خاصی به ویژه نزد نوجوانان، برخوردار است.
 

 

صوفی و چراغ جادو   /    نویسنده : ابراهیم حسن بیگی   /    معرفی‌کننده: میلاد احمدی
نویسنده با استفاده از افسانه کهن چراغ جادو و وارد کردن آن به زندگی یک نوجوان ترکمن به نام صوفی، داستانی تخیلی را برای نوجوانان روایت می کند.
تمام داستان این کتاب در میان افوام ترکمن تالیف شده است و به معرفی اداب و رسوم و فرهنگ این قوم نیز می پزدازد.
صوفی و چراغ جادو شروعی آرام و کشدار دارد. ابراهیم حسن بیگی داستان را با توصیف حضور صوفی و پدر و مادرش در جشن گندم آغاز می کند و هم زمان با این شروع نه چندان جذاب، شخصیت های داستان را نیز از زبان قهرمان اصلی آن ـ صوفی ـ معرفی می کند.
ماجراهای زندگی عادی صوفی با یک اتفاق عجیب و غریب دگرگون می شود. صوفی چراغ جادویی را پیدا می کند که یک بچه غول در آن زندگی می کند. بچه غول از همان ابتدای آشنایی با صوفی آب پاکی را روی دستش می ریزد و می گوید که غول چراغ جادویی که همه آرزوها را برآورده می کند، فقط مالِ افسانه هاست و بچه ها برای رسیدن به آرزوهای شان باید تلاش کنند. قدرت جادویی وجود خودشان را بشناسند و از آن استفاده کنند . این کتاب به توصیف نمی پردازد بلکه به ویژگی زندگی روستای شخصیت ها مکان . اداب و رسم  حتی آب و هوای روستا را معرفی می کند. در تمامی این کتاب امید و تلاش برای خواننده ترسیم شده است. و از نماد چراغ جادو برای شنان دادن تلاش و کوشش برای به دست آوردن موفقیت ها استفاده گردیده است.